LAP team

Dafne Maes (concept, choreograaf, danser)


Dafne Maes (Antwerpen, °1984) deed na haar bachelor dans en lerarenopleiding aan het Koninklijk Conservatorium Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen ervaring als danseres bij de gerenommeerde choreograaf Ann Van den Broek (WArd/waRD) om later in het jeugdcircuit te belanden via producties van Thomas Steyaert/Ultima Vez, Filip Van Huffel/Retina Dance Company, Johan De Smet en Randi De Vlieghe/Kopergietery, Randi De Vlieghe/fABULEUS & Moldavië, Alexandra Meijer/keskiespace en Goele van Dijck/Nat Gras. Ze studeerde ook culturele agogische wetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel.

Als danseducatief medewerker/docent is ze gekend als dé expert in Vlaanderen. Ze ontwikkelt educatieve tools en projecten voor de hedendaagse dansgezelschappen Ultima Vez/Wim Vandekeybus en Rosas/Anne Teresa De Keersmaeker, Mooss en hetpaleis. Als choreograaf werkte ze gedurende enkele jaren samen met Compagnie Arlekino (Dansstudio Arlekino) waar ze met haar choreografie ‘discours/parcours’ in 2011-2012 ambassadeur voor hedendaagse amateurdans in Vlaanderen werd. Als choreografisch assistente werkte ze voor verschillende internationale choreografen zoals Arco Renz, Meg Stuart en Tuur Marinus/Busy Rocks. Als docent/lector is ze aan de slag in bachelor drama van Koninklijk Conservatorium Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen en lerarenopleiding kleuter en lager onderwijs van Karel De Grote-Hogeschool. Ze is als gastlector verbonden aan De!Kunsthumaniora Antwerpen en Academie voor muziek, woord en dans MA’GO. Ze verrichtte Projectmatig Wetenschappelijk Onderzoek naar dans(educatie) aan het Koninklijk Conservatorium Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen (2010-2013). Haar onderzoek focuste op competentieprofielen en kwalitatieve methodieken voor danseducatie. In het kader van haar onderzoek ontwikkelde ze de danseducatieve website www.dansendansen.be. Ze is samen met Laura Van Bouchout auteur van ‘Nelsons dansboek’, een boek voor volwassenen én kinderen. Dafne beschikt over een zeer breed netwerk en is op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in het dans(educatieve) werkveld. Ze wordt vaak gevraagd voor lezingen en projecten door diverse culturele instellingen en het onderwijs.

Danaé Bosman (concept, choreograaf, danseres) 


Danaé Bosman (Antwerpen, °1991) deed na haar opleiding aan het Koninklijk Conservatorium Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen ervaring als danseres in verschillende projecten van o.a. Randi De Vlieghe/hetpaleis, fABULEUS, Andros Zins-Browne, Theater De Spiegel, Theater Tol, Sylvie Huysman, Tuning People, Filip Van Huffel/Retina Dance Company, Compagnie Gorilla en Tg. Elektra. Danaé werkt vanaf september 2020 als danser en choreograaf samen met Theater FroeFroe aan de nieuwe voorstelling ODYSSEE (10+). Naast LAP werkte ze als choreograaf samen met Compagnie Arlekino (Dansstudio Arlekino) waar ze met haar choreografie ‘Always feel like’ in 2015-2016 op tour ging doorheen Vlaanderen binnen ‘Dansproject’. In dit kader choreografeerde ze een dansvoorstelling samen met Helder Seabra/Eastman.

In 2014 maakte Danaé samen met de franstalige danseres Aurore Allo de performance ‘SEE-What’ in samenwerking met het Zuiderpershuis. ‘SEE-What’ tourde langs verschillende plekken (oa Museum M/Leuven, OPEK Kunstencentrum Leuven, Zuiderpershuis te Antwerpen). Als docent ontving ze haar diploma via de specifieke lerarenopleiding dans aan het Koninklijk Conservatorium Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen. Ze is gastdocent bij de Woordkunst drama opleidingen in het Heilig graf te Turnhout en het Stedelijk Lyceum Cadix te Antwerpen. Daarnaast ontwikkelt ze sinds negen jaar de richting jongensdans binnen Dansstudio Arlekino/MA’GO en doceert initiatie, improvisatie, choreografie en hedendaagse dans.

Lara Deruyter (productiemedewerker)


Lara Deruyter (Boechout, °1999) studeerde af als hedendaags danser aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg, Nederland.
Hier werkte ze met bekende choreografen zoals Navala Niku Chaudhari, Blenard Azizaj, Eddy Becquart en Elias Lazaridis/EASTMAN.
Als jongere danste ze vele jaren bij Dansstudio Arlekino/MAGO. Daar deed ze veel podiumervaring op door deel te nemen aan optredens en wedstrijden zowel solo als in groep. Ze zat ook 2 jaar in de compagnie waarmee ze op tour ging doorheen Vlaanderen binnen ‘Dansproject’.
Als snel ontdekte ze ook haar passie voor het organiseren en coördineren van voorstellingen. Ze liep stage bij LAP in 2020-2021 als productiemedewerker, danser en lesgever.

Eline Dewaele (verkoper)


Eline Dewaele (1996) studeerde Culturele Studies (KU Leuven) en Theater- en Filmwetenschappen (Universiteit Antwerpen) en zette haar eerste stappen in de podiumkunstensector als productieleider tijdens een stage bij fABULEUS. In 2019 richtte ze Platform In De Maak op, een presentatieplatform voor startende makers in de podiumkunsten, samen met Barbara T’Jonck, Oihana Azpillaga en Zoë Demoustier. Sindsdien staat Eline in voor de dagelijkse werking van het platform en de productionele en zakelijke ondersteuning van activiteiten.

credit: Heidi Mares (Viraal / De Grote Post)

Sinds 2021 combineert Eline verschillende projecten en functies: tussen september 2021 en maart 2022 werkte ze bij alternatief spreidingsbureau Vincent Company
(opvolging spreiding van o.a. fABULEUS, Tuning People en Post uit Hessdalen), ze is de huidige tourmanager voor The Goldberg Variations van Michiel Vandevelde/Platform-K en biedt productionele en zakelijke ondersteuning aan theatergezelschap Het Kwartier (Freek Mariën en Carl von Winckelmann) en de voorstelling tsjik tsjak wham van Thomas Claessens en Hendrik Kegels (i.h.k.v. Eigen Kweek Antwerpen). Sinds oktober 2022 is Eline ook artistiek-productioneel betrokken bij de voorstelling Halleluja van Fleur Khani (i.s.m. d e t h e a t e r m a k e r). Tot en met januari 2023 zet ze zich in voor de verkoop van Lap vzw. Daarna gaat ze opnieuw aan de slag bij Vincent Company als trajectbegeleider voor jonge kunstenaars.